A marketing tervezés és piackutatás titkai

2. lecke: Miért akarják majd nekem adni a figyelmüket és a pénzüket a vevőink?
Előfordult már veled, hogy vevőid azt mondták Neked?
„Hűha, kitaláltad a gondolataimat! Pont erre vágytam?

  • Ha igen, akkor tudod, hogy ezt a helyzetet nem is olyan nehéz előidézni.
  • Ha még nem, akkor figyelj, megmutatom, hogyan csináltuk.

Marketing, marketing, marketing, marketing……..

Szóval miután a pénzügyi terv alapján meghoztam a döntést, hogy belevágok ebbe a bestseller üzleti könyvkiadói bizniszbe, még nem volt 100 %, hogy meg is valósítom.

Kérdezheted, hogy miért?

Mivel a papír és az excel tábla mindent elbír, de az évvégén ott van a nagy realitás, a „valóvilág”, azaz a vásárlók is ugyanezt gondolták vagy sem.

Ehhez szükséges a marketing ismeret. Azon belül is a piackutatás.

A következő lépéseket tettük:

Ebben a projektben fantasztikus segítőtárs volt Jagodics Rita, a Marketing Commando tanácsadója, ötleteivel, tapasztalatával és aktív támogatásával.

  1. beazonosítottuk az ideális vevőinket pszichográfiai, demográfiai és szociográfiai szempontból
  2. ezen információk alapján összeállítottunk a piackutató kérdőívet. Arra voltunk kíváncsiak, hogy melyek a célcsoportunk üzleti szakkönyv vásárlási és olvasási/tanulási szokásai.
  3. a felmérést két módon valósítottuk meg:
    1. 50 fővel telefonos interjút készítettünk
    2. 300 fő töltötte ki az online piackutató kérdőívünket (30 kérdés)
  4. a telefonos interjúkkal kezdtünk, s a kapott eredmények alapján finomítottuk a piackutató kérdőívet az online kitöltők részére.

Ez lett az eredménye – többek között:

  1. a célközönségünk 50 % már csak online vásárol könyveket
  2. amikor vásárol
    1. több könyvet vásárol egyszerre
    2. minden második esetben kártyával fizet
  3. a célközönség 2/3-a nem szereti a keményfedeles könyvet, és fontos elvárás, hogy a papírfedeles könyv lapjai a második olvasás során ne hulljanak ki.
  4. fontos számukra, hogy az üzleti szakkönyvben tudjanak aláhúzni, és a margóra jegyzetelni, és hogy a könyv mérete ne pici zsebkönyv legyen, nem szeretik az apró betűvel szedett könyveket
  5. 47 % megjegyezte, hogy nagyon zavaró a fordítási és értelmezési hibák, amelyekkel a jelenleg kapható könyvekben találkoznak.
  6. üzleti szakkönyveket inkább otthon van idejük nyugodtan olvasni és tanulmányozni, mint a munkahelyen.

Biztos kíváncsi lennél a folytatásra, azonban hadd maradjon titok. Egyrészt, hogy folyamatosan tudjunk Neked meglepetésekkel szolgálni, másrészt izzadjon meg a konkurenciánk is ezekért az információkért :)

És egy nem várt tapasztalat:
Azok a partnereink, akiket megszólítottunk e piackutatás során, nagyon nagymértékben nőtt a lojalitásuk irányunkban, amelyet a vásárlásokban tudtunk lemérni. Köszönjük a bizalmat!

Mit tettünk a kapott információk alapján?

  1. a könyveink méretét úgy teszteltük, hogy 10 vevőpartner elé kitettünk egy nagy halomban amerikai kiadású könyveket és kértük, hogy válasszák ki melyik méret szimpatikus számukra. Nem lepődtem meg, hogy az a méret tetszik nekik, amelyikre én is gondoltamJ Így a Pongor Kiadó könyvei 2 cm-rel nagyobbak, mint a B5-ös. Az eddigi visszajelzések alapján ez nagyon bejött, mivel ez a méret biztosítja a könnyen olvasható, nagy betűs tördelést, a margóra való jegyzetelést.
  2. Puhafedelesek a könyveink, azonban a méret miatt speciális volumenizált papírra nyomtatjuk, ami „pihe” könnyűvé varázsolja a könyveinket
  3. a fedő borító design-ok esetében megtartottuk az eredeti amerikai design-okat, mivel meggyőződésünk, hogy ezeket odakinn letesztelték, s minek feltalálni a „spanyolviaszt”.
  4. Minden könyvünket a nyomdába küldés előtt odaadjuk magyar cégvezetőknek előolvasásra és véleményezésre. Ezt először azért csináltuk, mivel tesztelni akartam a célközönséget, hogy azok a könyvek, amelyekben én hiszek, mennyire tetszenek másoknak is. Nos, nem csak, hogy másoknak is tetszenek, hanem az, hogy a hátoldalára feltesszük a magyar cégvezetők véleményét egy nagyon fontos vásárlást befolyásoló szemponttá vált! Ezt az infót,már a második piackutatás során gyűjtöttük be. Hja, igen, folyamatosan kutatjuk a vevőinket igényeit és véleményétJ
  5. Azért, hogy az eredetileg az angolul jól értő célközönségnek íródott könyveink, idehaza a magyar vállalkozói környezetben, a magyar vállalakozók, cégvezetők és menedzserek számára könnyen olvasható, de leginkább könnyen érthető legyen, magam vagyok minden könyvünk szakmai lektora. Ez számomra egy nagyon izgalmas, de egyben felelősségteljes munka. Hiszen gondolj bele, a fordítónk – bölcsész végzettségűként - 100-szor jobban tud angolul, mint én. De mélyebb az angol tudása mint az enyém, ha nem ismeri a biznisz nyelvet! Azt a nyelvet, amelyet én angolul és magyarul is nap mint nap használok. Ennek a döntésemnek a helyességét is visszaigazolta a második piackutatás, amikor rákérdeztünk az olvasóink körében a könyveink olvashatóságára és érthetőségére.

Összegzésként:
Az üzleti-pénzügyi terv mellé nagyon fontos a marketing terv és annak alapjául szolgáló piackutatás. Mint olvashattad folyamatosan kutatjuk a célpiacunk igényeit és elvárásait.

Tedd Te is!

És egy slusszpoén:
Az idei könyvkiadásunk jelentős eredménye, hogy Wolf Gábor Magyarország legismertebb kisvállalati marketing szakértője, minket a Pongor Publishing Üzleti Bestseller Kiadót bízta meg első könyvének, a Kisvállalati Marketin Biblia kiadásával és marketingjével.
Amennyiben Te is pontosan akarod tudni, miért akarják majd neked adni a figyelmüket és pénzüket a vevőid, akkor javasolom Neked szerezd meg ezt a könyvet most egy különleges akár 33 %-os karácsonyi kedvezménnyel és tanulmányozd az Első és a Kilencedik Titkokat a könyvből.

Klikkelj ide és már viheted is!
www.pongorkiado.hu

Megéri!
Ismered a jelszavamat:
„Ha nekem sikerült, akkor neked is fog!”

A Te üzleti sikeredért!

 

Attila

Ui. a következő leckében megtanulhatod:
3. lecke- Honnan juthatsz pénzügyi forráshoz, amikor a magyar bankok nem finanszírozzák az új kisvállalkozásokat? Azaz az üzleti angyal titka

Uui: amennyiben még nincs meg Neked Wolf Gábor magyar KKV cégek marketing tapasztalataira és példáira alapuló nagyon gyakorlatias és könnyen alkalmazható könyve a Kisvállalati Marketing Biblia! akár 33 %-os karácsonyi kedvezménnyel tudod megrendelni a www.pongorkiado.hu webshopban!

Hozzászólások

Köszönöm

Szia Attila,

köszönöm ezeket a sorokat, nagyon sokat tanultam ebből az összeállításodból is.

Hozzászólás

A mező tartalma nem nyilvános.
Ellenőrző mező
A következő ellenőrző kérdés azért szükséges, hogy elkerüljük a spam-robotok bejegyzéseit. Kérlek, töltsd ki a mezőt.
2 + 5 =
Add össze a fenti két számot, és írd a beviteli mezőbe. pl.: 1+3=4